Μεγάλη μέρα για την Volkswagen και τον Sebastien Ogier καθώς στα εδάφη της Αυστραλίας εξασφάλισαν μαθηματικά τους τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές για τρίτη συνεχή χρονιά.
Mεγάλη μέρα για την Volkswagen και τον Sebastien Ogier καθώς στα εδάφη της Αυστραλίας εξασφάλισαν μαθηματικά τους τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές για τρίτη συνεχή χρονιά, τρεις αγώνες πριν την ολοκλήρωση της αγωνιστικής σεζόν στο WRC. Ο Γάλλος πανηγύρισε μια δύσκολη νίκη, την έβδομη μέχρι στιγμής σε σύνολο 10 αγώνων, παρά το γεγονός ότι είχε το μειονέκτημα να “καθαρίζει” τις διαδρομές για τους άλλους οδηγούς.
Κρύο αίμα ο 31χρονος οδηγός βαδίζει στα χνάρια του Sebastien Loeb που είχε διαλύσει τον συναγωνισμό κατακτώντας 9 συνεχόμενους τίτλους. Προς το παρόν ο Ogier έχει τρεις στο ενεργητικό του και έχει μπει σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ με οδηγούς-θρύλους που έχουν καταφέρει να στεφθούν Παγκόσμιοι Πρωταθλητές τρεις ή περισσότερες φορές. Δίπλα στα ονόματα των Sebastien Loeb (9), Juha Kankkunen (4) και Tommi Makinen (4), έχει προστεθεί πλέον και αυτό του Ogier.
Σημειώστε, δε, ότι μόλις τρεις είναι αυτοί που έχουν κατακτήσει τρεις ή και περισσότερους σερί τίτλους: o Loeb, o Makinen και εσχάτως ο Ogier.
“Eίναι φανταστικό συναίσθημα του να είσαι ξανά Πρωταθλητής. Είναι μια εκπληκτική σεζόν, η καλύτερη που έχω κάνει ποτέ. Καθόλου λάθη, πολλές εξαιρετικές εμφανίσεις και αυτή, εδώ στην Αυστραλία, είναι μια από τις κορυφαίες. Είναι το πιο δύσκολο Ράλι για να ‘ανοίγεις’ το δρόμο και παρ’ όλα αυτά καταφέραμε να νικήσουμε. Είναι ο τέλειος τρόπος για να εξασφαλίσω το τρίτο μου Πρωτάθλημα“, σχολίασε πανευτυχής ο Ogier που χρειάστηκε να πάρει τις επτά τελευταίες ειδικές διαδρομές για να ανατρέψει την κατάσταση και από την τέταρτη θέση της γενικής που είχε βρεθεί προσωρινά κατά τη διάρκεια της πρώτης ημέρας, να φτάσει στη νίκη αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον ομόσταβλό του, Jari-Matti Latvala που τερμάτισε 12,3 δευτερόλεπτα πίσω.
Τρίτος ήταν ο Kris Meeke με Citroen DS3 WRC που είχε τα ηνία μέχρι και την 11η ειδική, αλλά στην τελευταία ειδική του Σαββάτου είδε τον Ogier να παίρνει κεφάλι με μικρό προβάδισμα (μόλις 3 δευτερόλεπτα), το οποίο όμως την Κυριακή άνοιξε μιας και όπως παραδέχθηκε, δεν μπόρεσε να ακολουθήσει τον φρενήρη ρυθμό των Ogier – Latvala.
Τουλάχιστον κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από τον έτερο οδηγός της Volkswagen, Αndreas Mikkelsen αποτρέποντας έτσι το 1-2-3 της γερμανικής φίρμας.
Tα ρεκόρ της VW και του Polo R WRC
Απίθανα πράγματα παρακολουθούμε από την Volkswagen η οποία έχει διαλύσει τον συναγωνισμό από τη στιγμή που μπήκε στο WRC. Τρία ή και περισσότερα Πρωταθλήματα κατασκευαστών στη σειρά είχαν κατακτήσει μέχρι σήμερα μόνο η Lancia, η Subaru, η Peugeot και η Citroen. Εσχάτως, στο κλαμπ προστέθηκε και η Volkswagen.
To δε Polo R WRC σε αυτή τη σύντομη αγωνιστική του πορεία έχει εξελιχθεί, βάσει στατιστικών και επιτυχιών, το πιο πετυχημένο RallyCar στην ιστορία του σπορ, καθώς έχει νικήσει τους 31 από τους 36 αγώνες που έχει λάβει μέρος!
Το ποσοστό επιτυχίας ανέρχεται στο εκπληκτικό 86%, αφήνοντας πίσω του αυτοκίνητα θρύλους όπως τις Lancia Stratos και Delta, τα Audi quattro, τα Ford Focus, τα Peuegot 206 και τα Subaru Impreza.
Την πρώτη σεζόν πλήρους εμπλοκής του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το Polo R WRC σημείωσε 10 νίκες, τη δεύτερη 12 που αποτελεί μάλιστα ρεκόρ περισσότερων νικών σε μια χρονιά, ενώ φέτος η δεύτερη γενιά του πετυχημένου αγωνιστικού έχει μέχρι στιγμής 9 νίκες και ενώ απομένουν ακόμα τρία Ράλι για την ολοκλήρωση του Πρωταθλήματος.
Σημειώστε, επίσης, ότι από τον Ιανουάριο του 2013 οπότε και έκανε το επίσημο αγωνιστικό του ντεμπούτο, έχει κάνει τον καλύτερο χρόνο στις 467 από τις 668 ειδικές διαδρομές αγώνων που έχουν διεξαχθεί!
Tα αποτελέσματα του αγώνα
1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen / 2h 59m 16.4s
2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen / + 12.3s
3. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën / + 32.6s
4. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen / + 38.5s
5. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai / + 55.1s
6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford / + 1m 38.0s
7. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai / + 2m 08.3s
8. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai / + 2m 15.2s
9. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford / + 4m 33.7s
10. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford / + 11m 46.5s
Βαθμολογία οδηγών
1. Sébastien Ogier / 235
2. Jari-Matti Latvala / 134
3. Andreas Mikkelsen / 111
4. Mads Østberg / 90
5. Thierry Neuville / 86
6. Kris Meeke / 71
7. Elfyn Evans / 63
8. Ott Tänak / 62
9. Hayden Paddon / 56
10. Dani Sordo / 56
Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Volkswagen Motorsport / 343
2. Hyundai Motorsport / 177
3. Citroën Total Abu Dhabi WRT / 164
4. M-Sport / 148
5. Volkswagen Motorsport II / 76
6. Hyundai Motorsport N / 49
Πηγή: sport 24