Home / Αυτοκίνητο / F1 / To πόρισμα της Pirelli για τα κλαταρισμένα ελαστικά στο Spa

To πόρισμα της Pirelli για τα κλαταρισμένα ελαστικά στο Spa

Τι δείχνει η ανάλυση των στοιχείων για τα περιστατικά που είχαν Vettel – Rosberg. Αναλυτικά το πόρισμα της Pirelli…

πειτα από ενδελεχή έρευνα και μελέτη στοιχείων και δεδομένων η Pirelli εξέδωσε το πόρισμά της για τα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά τη διάρκεια του Βελγικού GP, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις των Nico Rosberg και Sebastian Vettel που είδαν ένα από τα πίσω λάστιχα των μονοθεσίων τους να διαλύονται, ο μεν πιλότος της Mercedes κατά τη διάρκεια των ελεύθρεων δοκιμών, ο δε οδηγός της Ferrari στον προτελευταίο γύρο του αγώνα και ενώ βρισκόταν στην τρίτη θέση.

Όπως τονίζει η Pirelli, η τεχνική ανάλυση που έγινε απέκλεισε το ενδεχόμενο ύπαρξης προβλημάτων δομής στα λάστιχα που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου στο Βέλγιο. Συγκεκριμένα, τα τεστ έδειξαν πως οι αστοχίες των ελαστικών ήταν αποτέλεσμα αιχμηρών υπολειμμάτων που υπήρχαν στην επιφάνεια του οδοστρώματος σε συνδυασμό με την παρατεταμένη χρήση σε μια πίστα ιδιαίτερα απαιτητική.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στο Spa καταγράφηκαν συνολικά 63 κοψίματα στα ελαστικά, τη στιγμή που στα προηγούμενα Grand Prix συμπεριλαμβανομένων και των δοκιμών, τα κοψίματα, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η ιταλική εταιρεία, ήταν κατά μέσο 1,2.

Ας δούμε αναλυτικά τι αναφέρει το πόρισμα της Pirelli…

«Σε συνέχεια της πρόσφατης τεχνικής ανάλυσης που έγινε στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Spa, η Pirelli εξήγαγε τα παρακάτω συμπεράσματα:

1. Τα τεστ που έγιναν από την Pirelli στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στο Spa επιβεβαίωσαν την απουσία δομικών προβλημάτων. Η Pirelli προχώρησε σε λεπτομερή ανάλυση στα υλικά αλλά και στη διαδικασία παραγωγής που χρησιμοποιήθηκε. Οι έλεγχοι έγιναν με δυο διαφορετικές μεθόδους δοκιμών.

Η μικροσκοπική ανάλυση που έγινε σ’ ένα μεγάλο αριθμό ελαστικών μετά τη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στο Spa δεν έδειξε κανένα σημάδι κόπωσης ή θέματα συνοχής. Το ίδιο αποτέλεσμα είχαμε μετά από ανάλυση και στα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα, τα οποία μεταφέρθηκαν στο Μιλάνο για ανάλυση.

Κάποια από τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα υποβλήθηκαν επιπλέον σε εργαστηριακό τεστ κόπωσης. Πέρασαν όλα τα στάδια επιβεβαιώνοντας ότι δεν υπήρχε κάποιο δομικό θέμα ή πρόβλημα στην επιφάνεια επαφής.

Από την αρχή του 2015 έχουν χρησιμοποιηθεί 13.748 σλικ ελαστικά ακόμη και σε πίστες ιδιαίτερα επιβαρυντικές όπως η Sepang, η Βαρκελώνη και το Silverstone. Ποτέ δεν υπήρξαν προβλήματα και αυτό καταδεικνύει την θεμελιώδη αντοχή του προϊόντος.

2. Τα γεγονότα στο Spa οφείλονται σε εξωτερικούς παράγοντες που συνδυάζονται με την παρατεταμένη χρήση των ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες του πρωταθλήματος.

Οι εξωτερικοί παράγοντες δημιούργησαν 63 κοψίματα στο πέλμα των ελαστικών της Formula 1 που χρησιμοποιήθηκαν το Σαββατοκύριακο στο Spa. Αυτό πιθανόν οφείλονταν στα πολυάριθμα ατυχήματα που συνέβησαν κατά τη διάρκεια των αγώνων υποστήριξης πριν τον αγώνα της Formula 1.

Στα προηγούμενα 15 φετινά Grand Prix και δοκιμές (10 αγώνες και 5 περίοδοι δοκιμών εξέλιξης) καταγράψαμε κατά μέσο όρο 1.2 κοψίματα. Όλα αυτά καταδεικνύουν πως υπήρχε ένας αφύσικος αριθμός διατρητικών στοιχείων στην πίστα του Spa και αυτό αύξησε τον κίνδυνο να πατήσει κάποιος ένα ξένο αντικείμενο. Ακόμη και ένα πολύ μικρό θραύσμα φτιαγμένο από ανθρακόνημα ή άλλο πολύ σκληρό υλικό μπορεί να τρυπήσει και να κόψει τα διάφορα επίπεδα της δομής του ελαστικού. Αυτό μπορεί να οφείλεται στην υψηλή ταχύτητα ενώ όσο περισσότερο χρησιμοποιείς ένα ελαστικό τόσο περισσότερο αυξάνονται οι πιθανότητες μιας αστοχίας ακόμη κι αν δεν διαπεραστεί η δομή του. Η μορφή αυτής της αστοχίας είναι διαφορετική απ’ αυτή που αποτυπώνεται όταν ένα ελαστικό χάνει την πίεσή του. Τέτοιας μορφής αστοχία όπως η πρώτη που περιγράφουμε παρατηρήθηκε στο ελαστικό του Vettel στο Spa.

Όσον αφορά σ’ αυτό που συνέβη στο Nico Rosberg – στην περίπτωσή του η χρήση των ελαστικών ήταν λιγότερο εκτεταμένη – το ελαστικό άρχισε να μετατοπίζεται και όπως φαίνεται ξεκάθαρα στο οπτικό υλικό η αστοχία του δεν ήταν ακαριαία. Τέσσερις στροφές πριν το συμβάν είναι ορατό ένα στοιχείο της εσωτερικής δομής του ελαστικού που έχει βγει από το πέλμα. Αυτό αποδεικνύει την παρουσία ζημιάς που έχει ως αποτέλεσμα το ξεκίνημα της διάλυσης του ελαστικού.

Κατά τη διάρκεια του τριημέρου στο Spa (ελεύθερες δοκιμές, κατατακτήριες και αγώνας ) κοψίματα από θραύσματα βρέθηκαν σε ελαστικά πολλών οδηγών. Είχαν προκαλέσει προβλήματα στη δομή των ελαστικών αλλά δεν οδήγησαν σε αστοχίες.

3. Στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών το Σάββατο, στο Spa, η Pirelli αντιδρώντας στο μεγάλο αριθμό σκισιμάτων που καταγράφηκε επισήμανε στη FIA την κατάσταση της πίστας. Ζήτησε να καθαριστεί αλλά και να ενημερωθούν οι ομάδες.

Η FIA ενήργησε όπως προβλέπονταν, προχωρώντας σε καθαρισμό της πίστας και ενημέρωση των ομάδων.

Σε συνεργασία με τη FIA η Pirelli προτείνει την εκπόνηση μελέτης ώστε να αξιολογηθεί ο καλύτερος τρόπος για τον καθαρισμό του οδοστρώματος».

Πηγή: sport 24

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*