Ο Γερμανός πήρε τη νίκη σε έναν επεισοδιακό αγώνα, με τον Lewis Hamilton και τον Sebastian Vettel να συμπληρώνουν το βάθρο.
Γεμάτος συγκινήσεις και ανατροπές ήταν ο πρώτος αγώνας της νέας χρονιάς, που έλαβε χώρα στην πίστα του Albert Park στη Μελβούρνη. Παρά το δυναμικό ξεκίνημα της Ferrari, η Mercedes ήταν εκείνη που έκανε το 1-2, με τον Nico Rosberg στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου!
Αυτή ήταν η δέκατη-πέμπτη νίκη στην καριέρα του Γερμανού που φιλοδοξεί φέτος να κλέψει το θρόνο από τον teammate του, Lewis Hamilton. Και ξεκίνησε αυτή την προσπάθεια ιδανικά. Ας δούμε όμως πως εξελίχθηκε η πρώτη μάχη του 2016…
Όταν έσβησαν τελικά τα κόκκινα φώτα, ο Vettel εκτοξεύθηκε από το grid και χώθηκε ανάμεσα από τις δύο Mercedes, παίρνοντας την πρωτοπορία. Το ιδανικό πλασάρισμα του teammate του στη Ferrari, Kimi Raikkonen, τον έφερε δεύτερο, την ώρα που ο pole man Lewis Hamilton έκλεινε τον πρώτο γύρο μόλις έκτος! Σύντομα ο παγκόσμιος πρωταθλητής πέρασε τον Felipe Massa αλλά στη συνέχεια κόλλησε πίσω από την Toro Rosso του Max Verstappen.
Συμπληρώνοντας δέκα γύρους, ο Vettel είχε προβάδισμα 2.5sec από τον teammate του που δεν απειλούνταν από τον Rosberg. Και ήταν ο Γερμανός αυτός άνοιξε το χορό των αλλαγών ελαστικών (από τους πρωτοπόρους) στον 13ο γύρο, επιστρέφοντας στην πίστα οριακά πίσω από τον Nico Hulkenberg που ήταν πρώτος ανάμεσα στους οδηγούς που είχαν εκκινήσει με τη μαλακή γόμα.
Ένα γύρο μετά μπήκε στα pit και ο Vettel, βάζοντας όμως την πολύ μαλακή γόμα! Επέστρεψε στην πίστα οριακά μπροστά από τον Rosberg και κατάφερε σταδιακά να ξεφύγει και πάλι. Μάλιστα πέρασε πολύ άνετα τον Hamilton που είχε ελαστικά 16 γύρων, αν και πρέπει να σημειωθεί πως ο παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ενέδωσε με την ίδια ευκολία στον teammate του που βρέθηκε πίσω του λίγο μετά!
Στον 17ο γύρο είχαμε διπλό pit stop που καταδεικνύει το εύρος στρατηγικών φέτος. O Raikkonen έβαλε την πολύ μαλακή γόμα ενώ ο Hamilton τη μέση, προχωρώντας προφανώς σε εναλλακτικό σχέδιο.
Όμως όλα τα πλάνα των ομάδων πήγαν στα σκουπίδια στον 18ο γύρο, όταν είχαμε ένα τρομακτικό ατύχημα με πρωταγωνιστές τον Esteban Gutierrez και τον Fernando Alonso. Ο Ισπανός προσπάθησε να προσπεράσει στη στροφή 3 και η σύγκρουση είχε τρομακτικά αποτελέσματα. Η MP4-31 χτύπησε στον τοίχο και ανεξέλεγκτη αναποδογύρισε και απογειώθηκε! Τελικά ακινητοποιήθηκε στον προστατευτικό τοίχο από ελαστικά μετά την αμμοπαγίδα, ευτυχώς χωρίς να έχει τραυματιστεί ο Alonso.
Το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε άμεσα την εμφάνισή του αλλά η πληθώρα θραυσμάτων που είχαν γεμίσει την πίστα, οδήγησαν τους υπεύθυνους του αγώνα στη διακοπή του για περίπου 20 λεπτά.
Στην επανεκκίνηση οι Ferrari επέλεξαν να συνεχίσουν με τα πολύ μαλακά ελαστικά ενώ οι Mercedes με τη μέση γόμα. Όμως για τον Raikkonen, η γνωστή γκαντεμιά χτύπησε ξανά αφού στον 24ο γύρο επέστρεψε στα pit με φλόγες να βγαίνουν από τη μονάδα ισχύος της SF16-H. Έτσι πίσω από το δίδυμο της κορυφής, πέρασαν ο Daniel Ricciardo με τη Red Bull και οι δύο Toro Rosso, με τον Hamilton να ακολουθεί.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής περίμενε μέχρι τον 32ο γύρο για να κερδίσει μία θέση κι αυτό όταν ο Sainz μπήκε στα pit για αλλαγή ελαστικών. Ένα γύρο μετά απαλλάχθηκε και από τον Verstappen που καθυστέρησε πολύ στο δικό του pit stop.
Το ίδιο προβληματικό ήταν και το δεύτερο pit stop του Vettel, με την καθυστέρηση στην αλλαγή τους εμπρός αριστερού τροχού να ανεβάζει τον χρόνο που πέρασε ακινητοποιημένος ο Γερμανός στα 5.6sec! Έβαλε όμως ελαστικά μαλακής γόμας, επιλογή διαφορετική από εκείνη των Mercedes. Με αυτά άρχισε να κερδίζει ένα δευτερόλεπτο στο γύρο από τον Hamilton που με τη σειρά του πλησίαζε γοργά τον δεύτερο Ricciardo.
Στον 42ο γύρο ο πρωταθλητής πέρασε τον Αυστραλό που συνέχιζε με τελειωμένα ελαστικά μαλακής γόμας κι έτσι η Mercedes βρέθηκε ξανά στο 1-2, όμως με τον Vettel να μειώνει συνεχώς τη μεταξύ τους διαφορά. Στον 51ο γύρο αυτή είχε πέσει στα 2.5sec ενώ ένα πέρασμα μετά, ο Γερμανός είχε πλέον βρεθεί στην ουρά της W07. Όμως το παράκανε στην προτελευταία στροφή, βγήκε στο γρασίδι και όλα τελείωσαν εκεί.
Η Mercedes έκανε και φέτος το 1-2 ενώ η Ferrari έμεινε με τα «αν…». Ο Ricciardo εξεπλάγην από το ρυθμό της Red Bull που τον έφερε τέταρτο, μπροστά από τον Felipe Massa που έκανε αθόρυβο αγώνα με τη Williams.
«Αυτή η έκτη θέση είναι σαν νίκη», φώναζε από τον ασύρματο ο Romain Grosjean για το πλασάρισμα της νεοσύστατης Haas F1! Η Αμερικανική ομάδα έγινε η πρώτη «σταχτοπούτα» που βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο της, από την Toyota το 2002!
O Nico Hulkenberg χάρισε τους βαθμούς της έβδομης θέσης στη Force India, τερματίζοντας μπροστά από τον Valtteri Bottas της Williams ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα έκλεισαν οι δύο Toro Rosso. Υπήρξε πάντως ένταση στο στρατόπεδο της ιταλικής ομάδας, με τον Max Verstappen να παραπονιέται γιατί δεν μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών ενώ το είχε ζητήσει και προς το τέλος να έχει και μία επαφή με τον Carlos Sainz. Αμφότεροι ήταν τυχεροί που συνέχισαν.
Συνολικά πλασαρίστηκαν 16 οδηγοί και είχαμε 6 εγκαταλείψεις. Όσο για τον Alonso, επισκέφτηκε το ιατρικό κέντρο της πίστας και πήρε άμεσα το «πράσινο φως» από τους γιατρούς να αποχωρήσει, αφού δεν τραυματίστηκε στο τρομακτικό ατύχημα του 18ου γύρου.